خانه/کامند - Command
آموزش - Educationکامند - Commandمتفرقه - Misc
Target Selectors
یک بحث جالب که در خیلی از کامند ها به درد میخوره :)
تصویر از hamid0740 hamid0740 2 هفته پیش2 335
خلاصه نوشته
آموزش استفاده از Target Selectors
آشنایی با Target Selectors
در اکثر کامندها که پلیرها به عنوان شناسه شناخته میشوند، میشه که یک یا چند پلیر رو به جای استفاده از نام، با استفاده از چند شرط خاص “هدف” قرار داد.
برای هدف قرار دادن پلیرها با شرط، از یک متغیر Target Selector استفاده کنید و برای اینکه به نتیجه بهتری برسید میتونید از چند شناسه برای تغییر شرط استفاده کنید.
برای مثال، برای تغییر گیممود تمام پلیرهای تیم قرمز به کریتیو، به جای استفاده از نام تکتک اون ها میتونید از کامند زیر استفاده کنید:
/gamemode c @a[team=Red][فقط جاوا ادیشن]
/gamemode c @a[tag=Red][فقط بدراک ادیشن]
متغیرهای Target Selectors
یک متغیر Target Selector، دسته بندی اهداف رو برای انتخاب مشخص میکنه. ۵ متغیر Terget Selector(بدون حساب کردن اجوکیشن ادیشن) وجود داره:
@p
نزدیک ترین پلیر رو انتخاب میکنه. اگر چند پلیر که دقیقا در فاصله یکسانی از محل وارد شدن کامند قرار داشته باشند، پلیری که دیرتر از بقیه وارد سرور شده باشه، انتخاب میشه.
شناسههای Target Selectors میتوانند مشخص کنند که نزدیکترین پلیر از کدام دسته بندی انتخاب شود. برای مثال [p[team=Red@ نزدیکترین پلیر از تیم قرمز رو انتخاب میکنه حتی اگه پلیر نزدیکتری وجود داشته باشه.
در جاوا ادیشن شناسه limit و در بدراک ادیشن شناسه c برای افزایش تعداد اهداف نزدیک استفاده میشن.(برای مثال در جاوا ادیشن [p[limit=3@ و در بدراک ادیشن [p[c=3@ سه نفر از نزدیک ترین پلیرها رو هدف قرار میده)
در بدراک ادیشن p@ پلیرهای مرده رو حساب نمیکنه.
@r
یک پلیر شانسی رو هدف قرار میده.
شناسههای Target Selectors میتوانند مشخص کنند که پلیر شانسی از کدام دسته بندی انتخاب بشه. برای مثال، [r[team=Red@ یک پلیر شانسی از تیم قرمز انتخاب میکنه. البته در جاوا ادیشن [r[limit=3@ و در بدراک ادیشن [r[c=3@ سه پلیر شانسی انتخاب میشوند.
در جاوا ادیشن از r@ و شناسه type در کنار هم استفاده نمیشه. به جای اون میشه از [e[sort=random,limit=1@ استفاده کرد.
در بدراک ادیشن r@ پلیرهای مرده رو حساب نمیکنه.
@a
تا وقتیکه از شناسههای Target Selector استفاده نشه، به طور پیشفرض همه پلیرها(چه زنده و چه مرده) رو هدف قرار میده. برای مثال، [a[team=Red@ فقط همه پلیرهای تیم قرمز رو هدف قرار میده.
@e
تمامی انتایتیهای زنده در چانک های لود شده رو هدف قرار میده(تا وقتی از [e[type=!player@ استفاده نشه، پلیرها رو هم شامل میشه.
شناسههای Target Selectors برای مشخص کردن اینکه چه گروهی از حیوانات هدف قرار داده بشوند، استفاده میشوند. برای مثال [e[type=cow@ همه گاو ها رو هدف قرار میده.
@s
انتایتی اجرا کننده کامند(چه زنده و چه مرده) رو هدف قرار میده. اگه از طریق کامندبلاک یا کنسول اجرا بشه، هیچ کسی رو هدف قرار نمیده.
شناسههای Target Selectors میتوانند مشخص کنند که آیا اجرا کننده کامند برای هدف قرار داده شدن، قابل انتخاب هست یا خیر. برای مثال، [s[type=cow,team=Red@ اگه اجرا کننده کامند یک گاو در تیم قرمز باشه رو هدف قرار میده.
شناسههای Target Selectors
1. x: موقعیت مکانی x
2. y: ارتفاع
3. z: موقعیت مکانی z
4. r: حداکثر شعاع به بلاک
5. rm: حداقل شعاع به بلاک
6. m: گیممود(0=سرویوال، 1=کریتیو، 2=ادونچر، 3=اسپکتاتور)
7. [score_[name: حداکثر امتیاز objective در اسکوربورد
8. score_[name]_min: حداقل امتیاز objective در اسکوربورد
9. c: حداکثر هدفها
10. l: حداکثر لِوِل
11. lm: حداقل لِوِل
12. team: نام تیم در اسکوربورد
13. name: یوزرنیم پلیر یا CustomName انتایتی
14. dx: انتایتیهای بین x و x+dx (اگر x تعریف نشده باشد، نسبت به کامندبلاک یا اجرا کننده کامند سنجیده میشود)
15. dy: انتایتیهای بین y و y+dy (اگر y تعریف نشده باشد، نسبت به کامندبلاک یا اجرا کننده کامند سنجیده میشود)
16. dz: انتایتیهای بین z و z+dz (اگر z تعریف نشده باشد، نسبت به کامندبلاک یا اجرا کننده کامند سنجیده میشود)
17. rx: حداکثر چرخش عمودی صورت
. rxm: حداقل چرخش عمودی صورت
19. ry: حداکثر چرخش افقی صورت
20. rym: حداقل چرخش افقی صورت
21. type: گونه انتایتی(باید در بین گونههای صحیح باشد)
22. tag: تگ در بدراک ادیشن و تگ اسکوربورد در جاوا ادیشن